Частыя пытанні:

Што рабіць, калі не вы з'яўляецеся вінаватым у здзяйсненні ДТЗ і хто ў такім выпадку павінен займацца ўрэгуляваннем ДТЗ?

1. Неабходна запісаць ПІБ, адрас, марку і рэг. нумар аўтамабіля вінаватага. Запісаць нумар яго "Зялёнай карты" або нумар поліса ўнутранага страхавання грамадзянскай адказнасці, тэрміны страхавання, адрас і тэлефон кампаніі, якая выдала поліс.

2. Па магчымасці запісаць паказанні сведак, іх кантактны адрас і тэлефон.

3. Урэгуляваннем у такім выпадку будзе займацца Маторнае бюро краіны здарэння або страхавая кампанія вінаватага.

 

Што такое Маторнае бюро краіны здарэння?

У кожнай краіне, якая ўступіла ў сістэму "Зялёная карта", створана Маторнае бюро, якое займаецца ўрэгуляваннем пытанняў, звязаных са страхаваннем грамадзянскай адказнасці і ўрэгуляваннем здарэнняў, якія адбыліся з замежнымі ўдзельнікамі.

 

Хто павінен паведамляць аб ДТЗ у Маторнае бюро або страхавую кампанію вінаватага і калі гэта трэба рабіць?

У Маторнае бюро краіны здарэнні павінен паведаміць пацярпелы. Гэта неабходна зрабіць па тэлефоне адразу ж пасля ДТЗ для атрымання кансультацыі наконт далейшых дзеянняў.

 

Дзе можна даведацца пра тэлефоны ўсіх Маторных бюро?

Поўны спіс усіх Маторных бюро, а таксама іх адрасы і тэлефоны маюцца на адваротным баку першага ліста Зялёнай карты.

 

Ці можна звяртацца ў Маторнае бюро ўжо па вяртанні ў сваю краіну?

Каб выканаць усе ўмовы для наступнага атрымання кампенсацыі, неабходна звярнуцца ў Маторнае бюро адразу, знаходзячыся ў краіне здарэння. Урэгуляванне ДТЗ ажыццяўляецца па законах краіны, дзе адбылося ДТЗ. І толькі Маторнае бюро мае права інтэрпрэтацыі законаў краіны здарэння.

 

Што рабіць, калі вінаваты ў ДТЗ не застрахаваны?

Неабходна запісаць прозвішча, адрас, марку і рэг. нумар аўтамабіля вінаватага. Калі вінаваты ў ДТЗ не застрахаваны, звяртацца неабходна ў Маторнае бюро краіны здарэння, якое па законе сваёй краіны вызначыць магчымасць атрымання кампенсацыі.

 

Што рабіць пры надыходзе ДТЗ у выхадныя і святочныя дні?

Пры ДТЗ у выхадныя або святочныя дні механізм дзеянняў такі ж, як і ў буднія дні.

 

Што рабіць, калі страхавальнік ужо вярнуўся на радзіму, не паведаміўшы аб ДТЗ Маторнае бюро краіны здарэння?

Страхавальнік павінен ператэлефанаваць у Маторнае бюро краіны здарэння або ў страхавую кампанію вінаватага ў ДТЗ для ўдакладнення пераліку дакументаў, неабходных для прад'яўлення патрабавання.

 

Чаму ўсім павінен займацца пацярпелы, а не кампанія, дзе ён купляў сертыфікат "Зялёная карта"?

Сертыфікат «Зялёная карта» - гэта страхаванне грамадзянскай адказнасці, а не аўтамабіля пацярпелага. Калі страхавальнік з'яўляецца вінаватым, урэгуляваннем шкоды займаецца страхавая кампанія, у якой ён купіў поліс. Калі страхавальнік з'яўляецца пацярпелым - урэгуляваннем шкоды займаецца страхавая кампанія вінаватага, у якую павінен звяртацца сам пацярпелы.

 

Ці павінен страхавальнік штосьці паведамляць у сваю страхавую кампанію?

Пасля вяртання ў Беларусь страхавальнік павінен паведаміць у страхавую кампанію аб ДТЗ і даць пісьмовыя максімальна дакладныя тлумачэнні здарэння з указаннем пашкоджанняў, нанесеных трэцяму боку.

 

Дакументы, неабходныя для страхавой выплаты:

Пералік дакументаў вызначаецца заканадаўствам краіны здарэння. Таму, калі ДТЗ адбылося ў будны дзень, то неабходна звязацца з Маторным бюро і ўзгадніць пералік дакументаў, якія патрабуюцца для ўрэгулявання страт. Калі ДТЗ адбылося ў выхадны дзень і звязацца з Маторным бюро краіны няма магчымасці, то ў першую чаргу спатрэбяцца наступныя дакументы:

1. Даведка паліцыі аб ДТЗ.

2. Звесткі аб другім удзельніку ДТЗ (серыя і нумар страхавога поліса, найменне, адрас і тэлефон яго страхавой кампаніі, марку і рэгістрацыйны нумар транспартнага сродку, Прозвішча, імя страхавальніка).

3. Запоўненае сумесна з іншым удзельнікам ДТЗ "Паведамленне аб аўтааварыі" (калі няма паведамлення, то замаляваць схему ДТЗ і апісаць пашкоджанні, атрыманыя пры ДТЗ транспартнымі сродкамі, як нашага страхавальніка, так і другога ўдзельніка).

4. Пры разыходжанні меркаванняў аб вінаватасці запісаць імёны сведак і іх адрасы (тэлефоны).

5. Дакументы, якія пацвярджаюць аплату праведзенага па крайняй неабходнасці рамонту транспартнага сродку (не мог рухацца без рамонту). Па магчымасці: зрабіць фота-або відэаздымку пашкоджаных транспартных сродкаў.

expand_less